EFOP-3.5.1-16-2017-00013
A projekt neve
Duális és kooperatív felsőoktatási képzések és ezeket támogató szolgáltatások fejlesztése a Széchenyi István Egyetemen
A projekt azonosítója
EFOP-3.5.1-16-2017-00013
A projekt célja
A jelen kor követelményeinek megfelelően a Széchenyi István Egyetem nagy hangsúlyt kíván fektetni a gyakorlati/gyakorlatias oktatási környezet kialakítására. A duális képzés fejlesztése keretében kívánja bevezetni a jövőbemutató VR tér alapú oktatást, melynek köszönhetően egy magasabb színvonalú oktatási, infrastrukturális környezet kerül kialakításra. Ezen fejlesztés keretében sor kerül a tantárgyak modernizációjára, oktatói továbbképzésekre, valamint olyan akkreditált ipari partnerek bevonására, melyek gyakorlati képzést biztosítanak a rendszerben tanuló hallgatók számára.
A program megismerésére és népszerűsítésére az évente egy alkalommal megrendezésre kerülő Duális Innovációs Nap keretében nyílik lehetőség, ahol az egyetemi oktatók, hallgatók és az ipari partnerek workshop-ok keretében kapnak lehetőséget a tapasztalatcserére.
A projekt időtartama
2017.03.01 - 2021.05.29.
Az Európai Unió és a magyar állam által nyújtott támogatás összege
367 920 781 Ft
A projekt teljes költsége
369 998 669 Ft
Universitas-Győr Nonprofit Kft. költségvetése
83 636 828 Ft
Kedvezményezett
Széchenyi István Egyetem (konzorciumvezető)
Universitas–Győr Nonprofit Kft. (konzorciumi partner)
A projekt bemutatása
A projekt keretében az alábbi pillérek mentén történik a duális képzési szolgáltatások fejlesztése:
- Alaptantárgyak fejlesztése. A projektelem keretében létrejön egy virtuális keretrendszer, egy olyan VR alapú intézmény – a valós intézményi épület vagy tér analógiájára –, amely az egyetem oktatási rendszerének megfelel, és abban tanórák, tudástárak találhatóak meg. Fejlesztésre kerül a VR-Hunline integrált kapcsolat is, miszerint az eddig felhalmozott tudás átmentésre kerül a VR terekbe. Mindemellett lehetőség lesz arra is, hogy a VR oktatási platformba külső helyszín is bekapcsolhatóvá váljon.
- Adminisztráció fejlesztése. A duális képzésben résztvevő ipari szakembereknek készül egy módszertani kézikönyv. Ez a résztvevő vállalkozások oldaláról gyűjti össze azokat a gyakorlati tapasztalatokat, amelyek a képzési forma bevezetéséhez, működtetéséhez nyújtanak segítséget a többi vállalkozásnak.
- A partnereknél zajló duális képzés módszertani fejlesztése Az egyetem célul tűzte ki, hogy a képzéseibe egyre több ipari tapasztalattal rendelkező szakembert vonjon be, ezzel is növelve a képzések gyakorlatorientáltságát. A projektelem keretében zajlik a mentorok képzése, felkészítve őket a duális hallgatók oktatására.
- Duális hallgatók identitásának erősítése. A duális hallgatók kevesebbet vannak fizikailag jelen az egyetemen, mint a hagyományos képzésben résztvevő hallgatók. Ennek megfelelően az intézményhez való kötődésük kialakítására és későbbi fenntartására kiemelt figyelmet kell fordítani, tehát mind a felsőoktatási intézményhez, mind a duális vállalathoz ki kell alakítani a kötődésüket. A tevékenység keretében félévente egy rendezvényre kerül sor.
- Duális képzés népszerűsítése A projektben a duális képzés kommunikációja is kiemelt hangsúlyt kap. Ennek fontos eleme a Duális Képzési Nap, ahol a felvételizők megismerkedhetnek a duális képzés sajátosságaival, a duális vállalati partnerekkel és az egyetemmel. A Duális Innovációs Nap egy workshop keretében támogatja a tapasztalatcserét a duális vállalati partnerek között, illetve nyújt információt a vállalatoknak.